Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

 

Virksomhedens juridiske navn og adresse:

 

HyggeHuset

v/ Susanne Lykke Hansen

Overvej 5, Vrigsted

7140 Stouby

 

CVR: DK40097783

 

Bank: Jyske Bank, Skanderborgvej 5, 8680 Ry

Reg. nr. 7241 - Konto nr. 1297202

IBAN: DK0772410001297202

BIC/SWIFT: JYBADKKK


Hjemmeside: www.hyggehuset.dk

E-mail: susanne@hyggehuset.dk

Facebook: HyggeHuset.dk

Instagram: HyggeHuset.dk

 

Tlf. nr.: +45 30119922

 

Betaling

 

Du kan betale på følgende måder:

 

- Visa/Dankort, Visa, Visa Elektron, Maestro og MasterCard

- MobilePay online

- Kontant eller MobilePay til 161262 (dog kun ved afhentning på firmaets adresse eller efter nærmere aftale)

 

Der opkræves ikke noget betalingsgebyr, når du handler hos HyggeHuset, og vi hæver ikke beløbet på dit kort, før varerne sendes. Alle priser er dagspriser og er inkl. moms.

 

Fragt og levering

Fri fragt

Ved køb for 599 kr. eller derover betaler HyggeHuset fragten til nærmeste GLS shop. Gælder alle varer, der kan sendes som pakke - dog max. 20 kg.

 

Møbler, store varer, og varer som ikke er egnet til forsendelse, er ikke omfattet af fragtfri levering. Det vil fremgå under information om varen, hvis den ikke er omfattet af fri fragt.

 

Afhentningsvarer er ikke omfattet af fragtfri levering.

Fragtpriser og leveringstider

 

GLS Pakkeshop:

0 - 1 kg. 49 kr.
1 - 5 kg. 59 kr.
5- 10 kg. 69 kr.
10 - 20 kg. 89 kr.

 

 

 

 

Hvis du ønsker varen leveret på en privatadresse koster det et tillæg på 39 kr.

 

Vær opmærksom på, at hvis du vælger levering til en privatadresse, skal chaufføren kunne aflevere pakken i tidsrummet mellem kl. 7 - 17. Hvis dette ikke er muligt, vil den automatisk blive leveret til nærmeste pakkeshop. Hvis pakken ikke afhentes inden for distributørens frist efter indlevering til pakkeshoppen, og den derefter sendes retur til HyggeHuset, vil udgiften herfor blive fratrukket en eventuelt købesum der skal returneres. Ønskes varen fremsendt igen, vil køber bliver opkrævet fragtomkostninger herfor.

 

HyggeHuset sender som udgangspunkt ikke møbler, store varer, og varer som ikke er egnet til forsendelse. Det vil fremgå under information om varen, hvis den ikke kan sendes.

Pakker afsendes normalt alle hverdage inden kl. 11, og leveringstiden er normalt 1 - 4 hverdage.

 

Der tages forbehold for sygdom og andet uforudset. I ferieperioder kan der forekomme længere leveringstid. Ferieperioder vil fremgå på HyggeHusets hjemme- og Facebookside, ligesom du vil blive gjort opmærksom på det i forbindelse med bestillingen af varer. Hvis bestillingen foretages senere på dagen, under ferie eller i weekenden/helligdage, sendes varen så vidt muligt førstkommende hverdag.

Du vil modtage track og trace informationer, så du kan følge din pakke.

 

 

Beskadiget indhold / Fragtskader

Vi gennemgår alle varer inden afsendelse, og kendte fejl og mangler er beskrevet på produkterne. Hvis din vare bliver beskadiget under transporten, skal du straks kontakte os på susanne@hyggehuset.dk.Vi beder dig sende dokumentation for skaden. Dette gøres ved at tage et billede af varen i original emballage, et billede af den/de skadede varer, og et billede af pakkelabelen. Dette skal bruges som dokumentation ved en eventuel erstatningssag.

Det er vigtigt, at du gemmer alt emballage og det beskadiget indhold indtil sagen er afsluttet. Dette fordi GLS nogle gange beder om flere billeder.

 

Du skal som udgangspunkt ikke returnere defekt indhold. Hvis vi ønsker varen retur, vil vi oplyse dig om det.

 

Møbler og andet, der ikke egner sig til at blive sendt med GLS

HyggeHuset kan som udgangspunkt endnu ikke tilbyde levering af disse varer. Det betyder, at disse varer skal hentes på vores firmaadresse.

 

Hvis du ikke har mulighed for at hente disse varer, er du velkommen til at kontakte mig på susanne@hyggehuset.dk, så vi eventuelt kan finde en løsning.

 

Nogle gange kan vi tilbyde at levere varer købt hos HyggeHuset forskellige steder rundt i Danmark. Planlagte ture vil blive slået op på hjemmesiden og på Facebook, og det foregår efter først til mølle princippet, indtil bilen er fuld. Denne ekstra service forudsætter, at mødetidspunkt på aftalt afhentningssted overholdes.

Afhentning på firmaadresse

Du er også velkommen til at hente dine varer hos HyggeHuset. Her skal du vælge "Afhentning" under forsendelse. HUSK at skrive i bemærkningerne, hvornår du ønsker at hente varerne. Jeg vil herefter kontakte dig pr. mail for nærmere aftale om afhentningstidspunkt.

 

Varerne kan afhentes på HyggeHusets adresse: Overvej 5, Vrigsted, 7140 Stouby

Kun levering til Danmark

Vi sender som udgangspunkt kun til adresser i Danmark, men du er velkommen til at kontakte mig på susanne@hyggehuset.dk, hvis du befinder dig i et andet land og ønsker levering udenfor Danmark.

 

Månedskasse

Du har mulighed for at samle varer sammen for 1 måned af gangen, og hvis du har samlet varer for mere end 599 kr., betaler jeg fragten (se betingelser for fri fragt). Hvis du har samlet varer i kassen for mindre end 599 kr. betaler du fragten, men tilbuddet om en månedskasse vil stadig give dig mulighed for at spare mange penge i fragt.

 

Du benytter en månedskasse ved at oprette en brugerprofil på HyggeHuset.dk.

Du finder oprettelsen af brugerprofil under menupunktet "Bruger" øverst til højre i menubjælken.

Du kan også vælge at oprette en brugerprofil, når du checker ud.

Det er kun muligt at gøre brug af tilbuddet om en månedskasse, hvis du har oprettet en brugerprofil på HyggeHuset.dk.

Herefter kan du nemt lægge varer i din helt egen månedskasse via webshoppen - når du er logget ind, vælger du blot månedskasse under forsendelse.

– du kan også skrive til mig, hvis jeg skal lægge en vare i din månedskasse – det kan eksempelvis være på Facebook.

 

I slutningen af hver måned sender jeg en opgørelse med en faktura, som skal betales senest den sidste hverdag i den måned, du samler sammen i. 

 

Når betalingen er registreret, pakkes kassen færdig og sendes til nærmeste GLS Pakkeshop - medmindre du tilføjer en kommentar om anden form for forsendelse/afhentning i kommentarfeltet.

 

Du er altid velkommen til at få opgjort din kasse, når du ønsker det. Så kontakter du blot hyggehuset på susanne@hyggehuset.dk. Husk at skrive dit navn, adresse og telefonnummer. Herefter sender jeg dig en opgørelse med faktura så hurtigt som muligt, og når jeg har registreret din betaling, sender jeg din månedskasse til dig.

 

Månedskassen er en ekstra service, som giver mulighed for en måneds kredit, opsamling til fri fragt og mulighed for at spare porto. Det betyder, at der - udover ovenstående - derfor også gælder:

 

- at det ikke er muligt at afbestille/fortryde reservering af varer, som man har lagt i sin månedskasse,

- at en påbegyndt månedskasse ikke kan overføres til næste måned, og

- at der kun kan samles varer i månedskassen for den måned vi er i.

 

Du mister mulighed for en månedskasse, hvis du ikke overholder ovenstående betingelser. Du er selvfølgelig stadig velkommen til at bestille med sædvanlig afregning.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret. 

Hos HyggeHuset har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til susanne@hyggehuset.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som vedlægges i din pakke. Du finder den også nederst i handelsbetingelserne. I din medddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks. møbler og andre store genstande. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 750 kr.

 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

HyggeHuset

v/ Susanne Lykke Hansen

Overvej 5, Vrigsted

7140 Stouby

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og efter aftale med os aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Du skal vedlægge/medbringe en kopi af ordrebekræftelsen eller en kopi af faktura for dit køb.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger, hvis vi ønsker varen retur. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Du skal som udgangspunkt ikke returnere den/de varer, du reklamerer over. Hvis vi ønsker varen retur, vil vi oplyse dig om det i forbindelse med din henvendelse om reklamation.

 

Varen sendes til:

HyggeHuset

v/ Susanne Lykke Hansen

Overvej 5, Vrigsted

7140 Stouby

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Vi bestræber os på at beskrive alle synlige/kendte fejl og eventuelle mangler ved varen. Vi gør opmærksom på, at en del af varerne fremstår med patina.
 

Kampagner 

Ved GRATIS GAVE, VIP GAVE eller GOODIEBAG-kampagner skal gaven/goodiebag sendes med retur, hvis du sender hele din ordre retur. Hvis du vælger at beholde gaven, vil gavens pris blive fratrukket det beløb, der refunderes.  Overstiger gavens værdi de varer, du refunderer, tilbageholdes pengene indtil gaven er modtaget retur. 

Hvis du returnerer nogle af dine varer, og du stadig opfylder betingelserne for at have modtaget gratis-gaven, beholder du selvfølgelig gaven, og der vil ikke blive modregnet for gavens værdi i det beløb, vi refunderer for de varer, du returnerer. Eksempel: en af betingelserne for at få en gratis gave kan være et minmumskøb på 599,-. Du har købt for 799 og returnerer en af varerne i din ordre, som koster 100,-. Her kan du beholde gaven uden modregning.
 

GRATIS indpakning 

I HyggeHuset tilbydes gratis indpakning - dog max 2 pakker pr. forsendelse.

Skriv venligst i bemærkningerne til din bestilling, hvilken varer, du ønsker pakket ind. 

Gratis indpakning tilbydes ikke af varer, der ikke kan sendes, når de er pakket ind.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos HyggeHuset og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige samt medarbejdere ved HyggeHuset har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Den dataansvarlige på www.hyggehuset.dk er Susanne Lykke Hansen.

 

Har du på et tidligere tidspunkt oprettet et log in til vores webshop for at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, medmindre du beder os om det.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på susanne@hyggehuset.dk.  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Susanne Lykke Hansen på susanne@lykkehansen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

 

www.forbrug.dk

 


 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Cookies og anden form for datatracking

Når du besøger www.HyggeHuset.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Vi bruger udelukkende datafilen til at optimere vores hjemmeside og give dig de bedste oplevelser, når du besøger siden. Derudover benytter vi det til måling og analyse af vores trafik på siden.

 

Vi bruger Facebook som annonceplatform, hvor vi også kan vise relevante varer, der er vist interesse for på hjemmesiden.

 

Vi sender kun nyhedsbrev til dig, hvis du aktivt har tilmeldt dig, og du kan altid afmelde dig nemt og sikkert i vores nyhedsbrev, på hjemmesiden eller ved at sende en e-mail på susanne@hyggehuset.dk, hvor du blot oplyser, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbrev.

 

Når vi sender andre e-mails til dig, er det, når det er relevant, og vil kun ske i forbindelse med køb på HyggeHuset.

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16. marts 2023

 

 

Hent fortrydelsesformular